Wiszący Kamień - Fajka

Trzcińsko

Kierujemy się do Trzcińska koło Janowic Wielkich lub Karpnik, w zależności z jakiego kierunku jedziemy. Mniej więcej w połowie drogi łączącej obie miejscowości, położona jest Przełęcz Karpnicka oraz duży prywatny parking przy samej szosie, na którym pozostawiamy samochód. Parking położony jest po lewej stronie jadąc od strony Trzcińska. Odległości od centrum miast: Wrocławia – 103 km, Jeleniej Góry – 15 km Z parkingu idziemy 1,6 km utwardzoną, leśną drogą za znakami niebieskiego oraz zielonego szlaku i dochodzimy do rozstaju dróg i szlaków zwanego Rozdrożem pod Jańską Górą. Skręcamy w prawo tak jak prowadzą niebieskie znaki, by po 130 metrach skręcić w lewo i do góry w słabo widoczną ścieżkę. Idziemy nią do góry i lekko trawersując zbocze około 220 metrów, mijając leżącą tuż przy ścieżce, po lewej niewielką skałkę. Fajka położona jest kilkadziesiąt metrów dalej i nieco wyżej, a jej zwieńczenie, górujące ponad ścianami, stanowi wiszący kamień w kształcie dziobu. Fajka to rozległa i imponująca granitowa turnia składająca się z dwóch części zwanych Wiszący Kamień i położonej trochę wyżej Kazalnicy. Wiszący Kamień oferuje wspinaczkę po 28 liniach mierzących często prawie 30 metrów. Trudności oscylują w przedziale od II do VI.4. Komplet stałych punktów asekuracyjnych posiada 6 dróg, na pozostałych niezbędna jest własna protekcja. Z uwagi na swoją wysokość, większość ścian jest mocno nasłoneczniona. Ukryte Zacięcie V+ (TRAD) Warian z Dołu V (TRAD) Turniczka VI (TRAD) Świerkowy Filarek IV+ (TRAD) Świerkowe Zacięcie III (TRAD) Świerkowa Rysa V (TARD) Świerkowy Komin IV (TRAD) Wejściówka na Kamielnicę II (TRAD) Droga Klasyczna na Wiszący Blok IV (1R ST) Przewieszony Kominek V (TRAD) Szeroka Ryska V (TRAD) Wariant Jany V (TRAD- R) Spadające Gwiazdy VI.1+ (TRAD+ ST) war. Przez Okap VI.1+ (TRAD+ ST) Za Uchem VI (1R TRAD ST) Ekiperzy z Wałbrzycha V (TRAD ST) Miłosne Kleszcze VI+ (TRAD+ ST) Przerysa Yetiego VI+ (TRAD+ ST) Głęboki Komin V (TRAD ST) Rysa w Okapie VI.4 (TRAD) Ryska w Kancie V+ (3R TRAD ST) Start do Ławeczki VI (5R ST) Ławeczka VI.2+ (10R ST) Obsesja VI.3+/4 (6R ST ) Ekstaza VI.4 (7R ST) Amok VI.3 (6R ST ) Oblicze Techniki VI.2 (6R ST ) Droga Przez Okno IV+ (2R TRAD ST) Rajbung VI (2R) Przez Jaskinię II (TRAD)

58-520, Trzcińsko

50.849583400000
15.895655400000

Sprawdź co na temat tej atrakcji mówi Google

Zobacz także pozostałe Skały i kamieniołomy