Trojan na wzgórzu Trojak

Lądek-Zdrój

Kierujemy się do Lądka-Zdroju. Jadąc od strony Wrocławia zmierzamy do centrum, by zjechać przed mostem na rzece w prawo, w ulicę Kościuszki. Następnie, po przejechaniu 650 m, skręcamy w trzecią ulicę w lewo (Ostrowicza), którą jadąc pod górę osiągamy ul. Leśną oraz miejsce parkingowe przed szlabanem na leśnej drodze.

Z parkingu idziemy 1,7 km ścieżką pod górę za znakami niebieskiego szlaku, po drodze przecinając kilka leśnych duktów, trawersujących zbocza Trojaka. Osiągamy szczyt wzgórza oraz położone niedaleko siebie skały: Trojan i Szyb oraz położony nieco z boku Skalny Mur.

Trojan to wybitna, sięgająca 30 metrów, granitowa turnia, która  której oferuje wspinaczkę po 21 w większości łatwych drogach wspinaczkowych.  Część linii to warianty posiadające wspólny start. Obecnie znaczna większość dróg posiada komplet stałych punktów asekuracyjnych a trudności zawierają się w przedziale od II do VI.2+.

Południowa ściana Trojana jest słabo zacieniona i mocna nasłoneczniona. Aby do niej dojść należy po minięciu Szybu, skręcić ze szlaku w prawo i ścieżką biegnącą w dół stoku przejść kilkadziesiąt metrów.

Na szczycie Trojana znajduje się punkt widokowy zabezpieczony barierkami, do którego prowadzi wygodne dojście po skale.

Lądek-Zdrój

50.338383300000
16.911330900000

Sprawdź co na temat tej atrakcji mówi Google