Skały przy Krzyżówce

Janowice Wielkie

Kierujemy się do miejscowości Janowice Wielkie. Znajdując się na ulicy 1 Maja, jadąc od strony miejscowości Trzcińsko, skręcamy w prawo w ulicę Robotniczą. Jedziemy nią niecałe 500 metrów (mijając zabudowania blisko ulicy), by na skrzyżowaniu przy starej wieży energetycznej skręcić w prawo w leśną, gruntową drogę. Jedziemy nią jeszcze 300 metrów i dojeżdżamy do leśnego parkingu przed szlabanem nadleśnictwa i zakazem ruchu.
Odległości od centrum miast:
Wrocławia – 103 km, Jeleniej Góry – 19 km.
Z parkingu idziemy 0,8 km leśną drogą za znakami żółtego szlaku, mijając po drodze Aplitową. Skały przy Krzyżówce położone są kilkadziesiąt metrów nad drogą, po drugiej stronie niż płynący dnem doliny potok Janówka i niedaleko od skrzyżowania szlaków turystycznych. Przy skrzyżowaniu znajduje się charakterystyczna drewniana wiata a odchodzący w lewo i do góry zielony szlak prowadzi na Zamek Bolczów.

Grupa dwóch niewysokich skałek zwanych Skały przy Krzyżówce oferuje wspinaczkę po 5 łatwych drogach, wymagających własnej asekuracji. Otaczające drzewa osłaniają od słońca w upalne dni.
1. Zadnia IV (TRAD)
2. Mirmiła V (TRAD)
3. Lewy Wariant VI (TRAD)
4. Miła VI+ (TRAD)
5. Przednia III (TRAD)

58-529, Janowice Wielkie

50.860480200000
15.906786300000

Sprawdź co na temat tej atrakcji mówi Google

Zobacz także pozostałe Skały i kamieniołomy