Nowinka

Na gneisowych ścianach skały Nowinka sięgających 15 metrów o wystawie południowo-zachodniej znajdziemy 5 linii o trudnościach od V+ do VI.2 oraz trudniejszy projekt, posiadające kompletną stałą asekurację. Skała jest osłonięta otaczającym lasem.

Kierujemy się na Kłodzko a następnie drogą krajową nr 33 na Bystrzycę Kłodzką oraz dalej na Międzylesie. W miejscowości Domaszków skręcamy na rondzie w lewo na Nową Wieś i jedziemy ulicą Śnieżną a następnie ulicą Polną, docierając do Nowej Wsi po 5,6 km. Tuż przy kościele skręcamy w prawo i wąską asfaltową drogą kierujemy się na pensjonat "Perła Gór". Po ok. 1,4 km docieramy do leśnej drogi, która odchodzi w lewo na niewielki most na potoku Nowinka (pensjonat znajduje się 150 metrów dalej). Parkujemy na placu przy skrzyżowaniu.

Do skały Nowinka dochodzimy poruszając się leśną drogą wzdłuż potoku o tej samej nazwie (ciek wodny mamy po prawej stronie). Po przejściu 1,3 km drogą, skręcamy w lewo w górę i słabo widoczną ścieżką podchodzimy do ściany skalnej położonej w odległości 100 metrów.

Drogi wspinaczkowe na Nowince:

1. Rysa Nad Zacięciem  VI.1   (6R + StZ)
2. projekt     (5R + 2RZ)
3. Dobra Nowina  VI+   (5p + 2pZ)
4. Słaba Nowina  V+   (6R + StZ)
5. Ciekawa Nowina  VI   (5R + StZ)
6. Zła Nowina  VI.2   (5R + StZ)

Szczegółowe informacje można znaleźć w serwisie wspinka.org.

50.188137000000
16.776763000000

Sprawdź co na temat tej atrakcji mówi Google

Zobacz także pozostałe Skały i kamieniołomy