Kazalnica - Fajka

Trzcińsko

Kierujemy się do Trzcińska koło Janowic Wielkich lub Karpnik, w zależności z jakiego kierunku jedziemy. Mniej więcej w połowie drogi łączącej obie miejscowości, położona jest Przełęcz Karpnicka oraz duży prywatny parking przy samej szosie, na którym pozostawiamy samochód. Parking położony jest po lewej stronie jadąc od strony Trzcińska. Odległości od centrum miast: Wrocławia – 103 km, Jeleniej Góry – 15 km Z parkingu idziemy 1,6 km utwardzoną, leśną drogą za znakami niebieskiego oraz zielonego szlaku i dochodzimy do rozstaju dróg i szlaków zwanego Rozdrożem pod Jańską Górą. Skręcamy w prawo tak jak prowadzą niebieskie znaki, by po 130 metrach skręcić w lewo i do góry w słabo widoczną ścieżkę. Idziemy nią do góry i lekko trawersując zbocze około 220 metrów, mijając na końcu, leżącą tuż przy ścieżce, po lewej niewielką skałkę. Fajka położona jest kilkadziesiąt metrów dalej i nieco wyżej, a jej zwieńczenie, górujące ponad ścianami, stanowi wiszący kamień w kształcie dziobu. Podążamy kilkadziesiąt metrów do góry, wzdłuż skalnych ścian, by dojść do leśnej drogi, biegnącej nad Fajką i tuż przy Kazalnicy. Fajka to rozległa i imponująca granitowa turnia składająca się z dwóch części zwanych Wiszący Kamień i położonej trochę wyżej Kazalnicy. Sektor Fajka oferuje wspinaczkę po 20 liniach mierzących często ponad 20 metrów. Trudności oscylują w przedziale od III do VI.4+. Komplet stałych punktów asekuracyjnych posiada 9 dróg, na pozostałych niezbędna jest własna protekcja. Tą część Fajki otacza wysoki, świerkowy las, który zapewnia nieco cienia w upalne dni. Tsunami VI.2/2+ (4R ST) Rysa Mercedes VI (TRAD ST) Rysa Dolores VI (TRAD ST) Różdżkareczka VI.1+ (TRAD RZ) Ringomaniak VI.2+ (9R ST) Pędzące Imadła VI.4+ (9R ST) Pędząca Niedźwiedzica VI.3 (9R ST) Direttissima VI.2+ (8R ST) wariant VI.2 (8R ST) Superdirettissima VI.2 (2R TRAD ST) Żorż VI.1 (TRAD) Żorż Wprost VI.2+ (TRAD) Gdzie te Węzły? VI+ (TRAD) Wolna Grupa Bukowina V+ (TRAD) Lewa Płytka V+ (TRAD+) Komin Południowy III (TRAD) Powrót do Niewinności VI.3 (4R ST) Błękitna Laguna VI.2 (5R ST) Kobra VI.3 (TRAD) Zaginiony Świat VI.2+ (4R RZ) Rysa X VI.3+ (TRAD+)

58-520, Trzcińsko

50.849589900000
15.896055000000

Sprawdź co na temat tej atrakcji mówi Google

Zobacz także pozostałe Skały i kamieniołomy