Kamieniołom Gruszka

Wojcieszów

Kamieniołom Gruszka i jego ściany dochodzące do 50 metrów wysokości

Aby zobaczyć nieczynny Kamieniołom Gruszka, w którym wydobywano wapień i dolomit, musimy odwiedzić Wojcieszów.

Dojazd: Kierujemy się do miejscowości Wojcieszów leżącej przy drodze powiatowej nr 328 pomiędzy Kaczorowem a Starą Kraśnicą i leżącą dalej Złotoryją. W Wojcieszowie skręcamy w ulicę Pocztową a następnie w lewo w ulicę Kościelną, którą jedziemy do końca i parkujemy na poboczu (przed bramą oczyszczalni ścieków). Z ulicy Kościelnej w Wojcieszowie idziemy 500 metrów gruntową drogą, którą prowadzi gminna ścieżka dydaktyczna (czerwone znaki). Po wejściu do kamieniołomu, po lewej jego stronie znajduje się około dwudziestometrowa ściana wapienna z charakterystycznym dużym otworem jaskini kilka metrów powyżej podstawy ściany.

Kamieniołom Gruszka oferuje obecnie tylko trzy drogi wspinaczkowe, biegnące na lewo od otworu jaskini i niedaleko od niego. Ściana ma wystawę południowo-zachodnią i wysokość 25 metrów. Trudności wspinaczkowe oscylują w zakresie od VI do VI.2. Z uwagi na charakter skał dolomitowych w dawnym kamieniołomie, występuje spora ilość kruszyzny, na którą należy uważać.

Wojcieszów

50.954700469971
15.927392005920

Sprawdź co na temat tej atrakcji mówi Google

Zobacz także pozostałe Skały i kamieniołomy