Osobliwości przyrody

Widok mapy
Leave blank for all. Otherwise, the first selected term will be the default instead of "Any".
Spękane Skały  (Fot. aga)

Spękane Skały

Miszkowice

Spękane Skały są to formy skalne grubo okruchowych zlepieńców o wysokości kilku metrów. Znajdują się w bukowym lesie, na lewo od szkoły w miejscowości Miszkowice

Diablak (Fot. mateo)

Diablak

Kaczorów

Kierujemy się do wsi Płonina niedaleko Kaczorowa, leżącego przy drodze krajowej nr 3 pomiędzy Bolkowem a Jelenią Górą. W Kaczorowie skręcamy na Kamienną Górę a następnie po 0,9 km skręcamy w lewo w boczną szosę i po 2,5 km dojeżdżamy do centrum Płoniny, gdzie parkujemy w dogodnym miejscu. Jadąc od...

0/5
Kamieniołom Nowa Ziemia - Ściana z Zacięciem (Fot. mateo)

Kamieniołom Nowa Ziemia - Ściana z Zacięciem

Świerzawa

Kierujemy się do Złotoryi. Jadąc od strony Wrocławia drogą nr 364, przejeżdżamy przez centrum i kierujemy się drogą nr 328 (ul. Wojska Polskiego) na Świerzawę. Jadąc główną drogą mijamy boczną drogę w prawo na Jerzmanice Zdrój oraz w lewo na Wilków. 700 metrów od ostatniego rozjazdu, po lewej...

1 0 0
0/5
Góry Sowie (Fot. krystian)

Góry Sowie

Pasmo górskie w Sudetach Środkowych w południowo-zachodniej części Polski. Najwyższy szczyt to Wielka Sowa (1015 m. n.p.m.). Góry te stanowią najstarszą część Sudetów i są zbudowane głównie z prekambryjskich gnejsów.

Skała z medalionem

Żerkowice

Pomnik przyrody -Ostaniec piaskowcowy.  Znajduje się w miejscowości Żerkowice, na skraju lasu, po lewej stronie szosy do Gaszowa ( gmina Lwówek Sląski)

Szwajcaria Lwówecka - 2016 rok

Szwajcaria Lwówecka

Lwówek Śląski

Piaskowcowe formy skalne tworzące labirynty (dochodzące do 30 m). Dla turystów została utworzona sciezka dydaktyczna prowadząca wsród skał do punktu widokowego. Najwyższa naturalna piaskowcowa formacja skalna w Sudetach oprócz Gór Stołowych. W 2014 roku została przeprowadzona wycinka drzew i...