Geoturystyka

Widok mapy
Leave blank for all. Otherwise, the first selected term will be the default instead of "Any".
Sowiniec (Fot. mateo)

Sowiniec

Szklarska Poręba

Granitowy Sowiniec, którego nazwa nawiązuje do pobliskiego wierzchołka wzgórza, wraz z położonymi obok turniami tworzy grupę zwaną Sowimi Skałami. Oferuje on obecnie wspinaczkę na 6 drogach o trudnościach oscylujących w przedziale od IV do VI.3+, do pokonania których niezbędne jest użycie własnych...

0/5
Krajobrazowy Rezerwat Przyrody „Wodospad Wilczki” (Fot. mateo)

Krajobrazowy Rezerwat Przyrody „Wodospad Wilczki”

Międzygórze

Rezerwat „Wodospad Wilczki” został utworzony w 1958 roku. Jego powierzchnia wynosi 2,75 ha i obejmuje wodospad potoku Wilczki (jeden z najwyższych w Sudetach), potok i wąwóz skalny oraz przylegający obszar leśny. Wodospad Wilczki, zwany także Wodogrzmoty Żeromskiego, jest największym i najwyższym...

0 2 0
Nowinka (Fot. mateo)

Nowinka

Na gneisowych ścianach skały Nowinka sięgających 15 metrów o wystawie południowo-zachodniej znajdziemy 5 linii o trudnościach od V+ do VI.2 oraz trudniejszy projekt, posiadające kompletną stałą asekurację. Skała jest osłonięta otaczającym lasem. Kierujemy się na Kłodzko a następnie drogą krajową...

0 1 1
0/5
Konie Apokalipsy (Fot. aga)

Konie Apokalipsy

Czarnów

Skałki znajdujące się na górze Skalnik w Rudawach Janowickich, nieopodal wzniesienia Ostra Mała, przy żółtym i czerwonym szlaku.

Ostra Mała (Fot. aga)

Ostra Mała

Czarnów

Ostra Mała to wzniesienie w Rudawach Janowickich w pobliżu miejscowości Czarnów. Na szczycie znajduje się platforma widokowa, z której możemy podziwiać panoramę Karkonoszy, Gór Izerskich, Kotliny Jeleniogórskiej, północnej części Rudaw Janowickich i Gór Kaczawskich.

Widokowa (Fot. mateo)

Widokowa

Szczytnik

Widokowa to potężna piaskowcowa turnia górująca nad Szczytną, na której szczycie znajduje się punkt widokowy. Na niemal 40 metrowych ścianach można znaleźć 14 linii o trudnościach w przedziale od IV+ do VI.3, posiadających kompletną asekurację. Część dróg posiada dwa wyciągi. Wystawa jest...

0 1 1
0/5
 Fundacja Wspierania Rozwoju Wspinaczki "Wspinka"  (Fot. mateo)

Fundacja Wspierania Rozwoju Wspinaczki "Wspinka"

Nowy Sącz

Fundacja WSPINKA działa od 2009 roku, propagując wspinanie jako formę ogólnorozwojowej formy kultury fizycznej. Jest to realizowane głównie w zakresie tworzenia nowych dróg wspinaczkowych, poprawy bezpieczeństwa na już istniejących drogach, tworzenia małej infrastruktury na terenach wspinaczkowych...

0/5
Szkoła Wspinania Direttissima - Mateusz Dejnarowicz, Krzysztof Krawczyk-Demczuk (Fot. aga)

Szkoła Wspinania Direttissima - Mateusz Dejnarowicz, Krzysztof Krawczyk-Demczuk

Chciałbyś spróbować wspinaczki? Przewodnicy po lokalnych rejonach wspinaczkowych - Karpacz, Szklarska Poręba, okolice Jeleniej Góry. Indywidualne zajęcia w skałach Całodzienne i godzinowe zajęcia w skałach i na sciance wspinaczkowej Kursy i obozy wspinaczkowe

0/5
Skalna Brama na wzgórzu Trojak (Fot. mateo)

Skalna Brama na wzgórzu Trojak

Lądek-Zdrój

Kierujemy się do Lądka-Zdroju. Jadąc od strony Wrocławia zmierzamy do centrum, by zjechać przed mostem na rzece w prawo, w ulicę Kościuszki. Następnie, po przejechaniu 650 m, skręcamy w trzecią ulicę w lewo (Ostrowicza), którą jadąc pod górę osiągamy ul. Leśną oraz miejsce parkingowe przed...

0/5
Skalny Mur - Południowa Ściana (Fot. mateo)

Skalny Mur - Południowa Ściana

0/5
Skalny Mur - Północna Ściana (Fot. mateo)

Skalny Mur - Północna Ściana

0/5
Szyb na wzgórzu Trojak (Fot. mateo)

Szyb na wzgórzu Trojak

0/5
Trojan na wzgórzu Trojak (Fot. mateo)

Trojan na wzgórzu Trojak

0/5
Trzy Baszty na wzgórzu Trojak (Fot. mateo)

Trzy Baszty na wzgórzu Trojak

0/5
Skała Teściowej - Boczne Ścianki (Fot. mateo)

Skała Teściowej - Boczne Ścianki

Szklarska Poręba

Jedziemy do Szklarskiej Poręby, leżącej 20 km za Jelenią Górą na trasie krajowej nr 3 do Jakuszyc oraz Harrachova w Czechach. W centrum Szklarskiej Poręby skręcamy w prawo i drogą nr 358 jedziemy jeszcze 4,3 km, mijając po drodze "zakręt śmierci". Po prawej stronie parkujemy samochód, nieopodal...

0/5
Skała Teściowej - Mała Turnia (Fot. mateo)

Skała Teściowej - Mała Turnia

0/5
Skała Teściowej - Okap (Fot. mateo)

Skała Teściowej - Okap

Diablak (Fot. mateo)

Diablak

Kaczorów

Kierujemy się do wsi Płonina niedaleko Kaczorowa, leżącego przy drodze krajowej nr 3 pomiędzy Bolkowem a Jelenią Górą. W Kaczorowie skręcamy na Kamienną Górę a następnie po 0,9 km skręcamy w lewo w boczną szosę i po 2,5 km dojeżdżamy do centrum Płoniny, gdzie parkujemy w dogodnym miejscu. Jadąc od...

0/5
Złoty Las - Ścianka (Fot. mateo)

Złoty Las - Ścianka

Świerzawa

Kierujemy się do Złotoryi. Jadąc od strony Wrocławia drogą nr 364, przejeżdżamy przez centrum i kierujemy się drogą nr 328 (ul. Wojska Polskiego) na Świerzawę. Jadąc główną drogą mijamy boczną drogę w prawo na Jerzmanice Zdrój oraz w lewo na Wilków. 700 metrów od ostatniego rozjazdu, po lewej...

Kant (Fot. mateo)

Złoty Las - Kant

Piaskownica (Fot. mateo)

Piaskownica

Jerzmanice Zdrój

Kierujemy się do Złotoryi. Jadąc od strony Wrocławia drogą nr 364, przejeżdżamy przez centrum, trzymając się cały czas tej samej szosy, która prowadzi do Lwówka Śląskiego. Po 3 km od ostatniego skrzyżowania z Złotoryi, dojeżdżamy do skrzyżowania w Jerzmanicach Zdrój, na którym kierujemy się w lewo...

0/5
Kamieniołom Nowa Ziemia - Ściana z Zacięciem (Fot. mateo)

Kamieniołom Nowa Ziemia - Ściana z Zacięciem

1 0 0
0/5
Kamieniołom Nowa Ziemia - Ściana Zachodnia (Fot. mateo)

Kamieniołom Nowa Ziemia - Ściana Zachodnia

0/5
Skała w Marianówce (Fot. mateo)

Skała w Marianówce

Marianówka

Gnejsowa skałka o wysokości kilkunastu metrów, leżąca przy asfaltowej drodze z Marianówki do Szklar. Znajduje się na niej kilka starych dróg wspinaczkowych. Skałka jest mocno zacieniona otaczającym lasem a także z uwagi na lokalizację na dnie doliny.

0/5
Białe Skały (Fot. krystian)

Białe Skały

Grupa skał w Parku Narodowym Gór Stołowych, leżąca na południowy wschód od Karłowa. Nazwę swą zawdzięczają niezwykle jasnej barwie piaskowca, z którego są zbudowane, a która przybiera tu mlecznobiały odcień, pięknie kontrastujący z zielenią lasu. Na całej trasie utworzone zostały stanowiska z...

0/5
Betonowy pomnik niedźwiedzia (Fot. mateo)

Betonowy pomnik niedźwiedzia

Polanica-Zdrój

Pomnik z 1910 roku znajdujący się w Parku Leśnym, został postawiony dla upamiętnia zasięg lądolodu skandynawskiego na Ziemi Kłodzkiej. Granica zlodowacenia została ustalona na podstawie badań niemieckich glacjologów. Postument pod pomnikiem został wykonany z piaskowców oraz tufu wulkanicznego....

0/5
Wisząca Skała - geoatrakcja (Fot. krystian)

Wisząca Skała - geoatrakcja

Wisząca skała to punkt na ścieżce edukacyjnej zwanej Geoatrakcje Gór Stołowych. Park Narodowy Przygotował specjalne ścieżki edukacyjne, które wyjaśniają naturę zjawisk w przyrodzie, związanych z obiektami w Parku. Do tej piaskowcowej skały prowadzi ścieżka z drewnianymi stopniami, pod skałą...

Śnieżnicki Park Krajobrazowy

Powstały w 1981 roku park krajobrazowy, obejmuje trzy grupy górskie Sudetów Wschodnich: Masyw Śnieżnika, Góry Bialskie i Góry Złote. Najwyższym szczytem jest  Śnieżnik o wysokości 1426 m. n.p.m.

Orle Skały na Szczytniku

Szczytna

Kilkudziesięciometrowej wysokości skały z piaskowca tworzą urwisko na południowo-zachodnim zboczu Szczytnika, w Górach Stołowych. Na nich ulokowano zabezpieczony taras widokowy, z którego podziwiać można malowniczą panoramę Szczytnej, Gór Bystrzyckich i Stołowych. Nieopodal zamek Leśna (zwany też...

0/5
Skalne Grzyby (Fot. krystian)

Skalne Grzyby

Skalne Grzyby to jedna z atrakcji, które obowiązkowo trzeba odwiedzić będąc w okolicach. Jest to grupa ciekawie ukształtowanych skał, rozrzuconych na wysokości ok. 680–700 m n.p.m. i ciągnących się na długości około 2 km, pomiędzy Batorowem a Karłowem. Skały te powstały w wyniku wietrzenia...

0/5
Radkowskie Skały (Fot. krystian)

Radkowskie Skały

Radkowskie Skały to jedne z najstarszych i najbardziej urokliwych skał w Parku Narodowym Gór Stołowych. Wznoszą się one ponad Szosą Stu Zakrętów. Wysokość piaskowcowych, niemal pionowych ścian skalnych sięga kilkudziesięciu metrów, na szczycie przybierają one fantazyjne kształty baszt i filarów....

0/5
Szczeliniec Wielki  (Fot. krystian)

Szczeliniec Wielki

Najwyższy szczyt Gór Stołowych (919 m n.p.m.), objęty obszarem Parku Narodowego Gór Stołowych. Wraz ze Szczelińcem Małym (895 m) wznosi się 150 m nad Karłowem tworząc charakterystyczny szeroki, płaski masyw z licznymi wąskimi szczelinami i głębokimi wąwozami, na dnie których do lata leży śnieg....

0 2 0

Podziemne Miasto Osówka

Głuszyca

Zespół sztolni i hal o łącznej długości 1700 metrów, wykutych w zboczu góry. Podziemny kompleks miał być ostatnią, największą kwaterą Hitlera wybudowaną na Dolnym Śląsku lub fabryką zbrojeniową. Budowę rozpoczęto w 1943 roku w ramach projektu "Riese". Do pracy wykorzystywano robotników oraz...

0/5
Muzeum Sztolni Walimskich (Fot. krystian)

Muzeum Sztolni Walimskich

Walim

W czasie II wojny światowej Niemcy stworzyli w Górach Sowich podziemny labirynt korytarzy i budowli naziemnych pod wspólną nazwą "Riese" - olbrzym. Do tej pory nie wiadomo jakie było przeznaczenie tych budowli. Przy pracach budowlanych byli wykorzystywani wyłącznie jeńcy wojenni - Włosi, Rosjanie i...

0/5
Ścieżka "krasowa" (Fot. mateo)

Ścieżka "krasowa"

Kletno

Edukacyjna ścieżka prowadzi wokół Jaskini Niedźwiedziej. Można zapoznać się z formami krasowymi (szczeliny, ponory i wywierzyska) oraz licznymi ciekawostkami przyrodniczymi.

0/5
Skały na Dzielcu (Fot. mateo)

Skały na Dzielcu

Lądek-Zdrój

Grzybki, Stary Zamek, Wysoki Okap oraz Kamionki z punktem widokowym tworzą grupę niewielkich gnejsowych skałek.

0/5
Skały Stołowe (Fot. mateo)

Skały Stołowe

Lądek-Zdrój

Gnejsowe skały w pobliżu Lądka-Zdroju jadąc w kierunku Stronia Śląskiego, położone na stoku Królówki. Oferują liczne drogi wspinaczkowe. Do grupy skałek należą: Niżna, Baszta, Mała, Wyżna, Iglica oraz Skalny Ząb.

0/5
Edukacyjny plac zabaw (Fot. mateo)

Edukacyjny plac zabaw

Kletno

Plac zabaw dla dzieci przy Jaskini Niedźwiedziej, nie tylko oferuje zabawę, ale również naukę ekologiczną.

0/5
Jaskinia przy Rzece (Fot. mateo)

Jaskinia przy Rzece

Lądek-Zdrój

Niewielka jaskinia nad rzeką Biała Lądecką. Można do niej dojść od ulicy Langiewicza lub Wiejskiej mijając kapliczkę. Przy otworze jaskini zauważymy krzyż.

0/5
szlak niebieski (Fot. mateo)

szlak niebieski

Lądek-Zdrój

Lądek Zdrój - Trojak (766 m. npm.) - Zamek Karpień - Stary Gierałtów (przystanek PKS) - przejście ok. 3 godz. Jest to fragment międzynarodowego szlaku turystycznego ATLANTYK - MORZE CZARNE E3. Na podanym odcinku biegnie przez Góry Złote, a dalej Góry Bialskie i Masyw Śnieżnika.

0/5
Trasa kuracyjna nr 12  im. Johna Quincy Adamsa (Fot. mateo)

Trasa kuracyjna nr 12 im. Johna Quincy Adamsa

Lądek-Zdrój

Długość trasy: 1,5 km Punkt docelowy: Skałka Niżna Różnica wzniesień do pokonania: 35 m Rozpoczynamy spacer przy Zakładzie Przyrodoleczniczym "Jerzy" (ul. Ostrowicza 1), następnie trasa wiedzie leśnymi promenadami. Z ul. Kościuszki (na wysokości parkingu za hotelem Elyssium) skręcamy w lewo...

0/5
Jaskinia Wapienna (Fot. mateo)

Jaskinia Wapienna

Lądek-Zdrój

Jaskinia znajduje się w starym i nieczynnym kamieniołomie. Dojść można do niej od ulicy Widok.

0/5
Stary Kamieniołom Wolmsdorf (Fot. mateo)

Stary Kamieniołom Wolmsdorf

Rogóżka

Nieczynny od końca lat 90-tych XX wieku, kamieniołom marmuru. Na ścianie wyrobiska znajduje się otwór Jaskini Załom.

0/5
Kamieniołom Kletno II (Fot. mateo)

Kamieniołom Kletno II

Kletno

Nieczynny kamieniołom  marmuru  w drodze do Jaskini Niedźwiedziej, zlokalizowany kilkaset metrów dalej za kamieniołomem Kletno I.

0/5
Kamieniołom Kletno I (Fot. mateo)

Kamieniołom Kletno I

Kletno

Nieczynny kamieniołom  marmuru  w drodze do Jaskini Niedźwiedziej. Obecnie wydzierżawiony przez gminę prywatnej firmie i zagospodarowany na "Park nauki i rozrywki".

0/5
Worki z cementem noszą ślady eksploracji (Fot. krystian)

Betoniarnia i szyb Osówka

Głuszyca

Infrastruktura betoniarni oraz szyb znajdują się nad podziemnym kompleksem sztolni w Osówce obok innych tajemniczych obiektów czyli Kasyna i Siłowni. Jest to miejsce obowiąkowe na mapie poszukiwacza przygód i miłośnika historii. W betoniarni przygotowywano materiał, który następnie wtłaczano do...

0/5
Park nauki i rozrywki (Fot. mateo)

Park nauki i rozrywki

Kletno

Park linowy w nieczynnym kamieniołomie Kletno I w drodze do Jaskini Niedźwiedziej, park oferuje trasy o  trzech poziomach  trudności: trasa łatwa dla dzieci, trasa o średnim poziomie trudności  oraz trasa o trudnym poziomie trudności.

0/5
Kamieniołom marmuru (Fot. mateo)

Kamieniołom marmuru

Różanka

Dawny i obecnie nieczynny kamieniołom marmuru, zlokalizowany niedaleko za cmentarzem w Różance.

Solna Jama

Gniewoszów

Płytka jaskinia o długości ok 40 metrów, będąca pomnikiem przyrody nieożywionej. Jaskinia po dawnym wyrobisku kamieniołomu, znajduje sie w kompleksie leśnym na południe od Gniewoszowa, u podnóża góry Czerniec w Górach Bystrzyckich.

0/5
Jaskinia Niedźwiedzia (Fot. mateo)

Jaskinia Niedźwiedzia

Kletno

Najpiękniejsza  i największa  jaskinia w Polsce, położona  na wysokości 790-800 m. n.p.m. u podnóża  Góry Stromej 1166m. n.p.m. Jaskinia składa się z trzech poziomów : dolnego, średniego i górnego o  łącznej długości  korytarzy około  3,5 km, dla zwiedzających...